VSEO umieszczanie i pozycjonowanie filmików na youtube

Czy zauważyłeś może, że często filmiki z youtube’a wyświetlają się w wynikach organicznych wyszukiwania z google. I czy chętniej klikasz w takie wideo niż w jakąś inną stronę gdzie nie wiesz co się znajduje? Sam ostatnio sprawdzałem VSEO na darmowym kursie gry na gitarze.

Okazuje się, że większość użytkowników zdecydowanie chętniej klika właśnie w filmik wideo niż w jakąś inną stronę. Nawet jeżeli jest on niżej w wynikach wyszukiwania. Najlepiej, aby był on w zasięgu ich wzroku po wpisaniu zapytania, czyli czwarte miejsce w google wystarczy.

Poza większą klikalnością, takie linki cechuje również dużo łatwiejsze wypozycjonowanie. Nie trzeba zdobywać tak dużej ilości linków zewnętrznych jak w przypadku standardowego pozycjonowania. Również optymalizacja tekstu jest dużo prostsza (wystarczy w odpowiedni sposób umieścić słowa kluczowe w tytule, dodać odpowiedni opis filmu i odpowiednie tagi, przydadzą się również adnotacje w filmikach jak tego dokonać dokładniej opiszę poniżej). Poza gęstością tekstu ma tutaj znaczenie opinia społecznościowa o naszym filmie, na przykład w przypadku filmików na youtube, jest to ilość kciuków do góry, ilość komentarzy, ilość oglądnięć filmu (nie ich wyświetleń).

Najpierw opiszę tym jak mamy nakręcić nasz filmik, aby wywołał on spore zaciekawienie wśród naszych widzów, tak, aby chętnie dawali nam kciuka do góry, dodawali komentarze i subskrybowali kanał.

Bardzo ważne w każdym filmiku jest pierwszych 10-15 sekund. W tym czasie większość osób decyduje czy oglądnie ten filmik, czy też przełączy go. Ważne jest więc w tym czasie wywołanie zaciekawienia u człowieka oglądającego nasz filmik. Możemy więc na naszym początku zrobić jakąś dziwną, wystraszoną lub nawet głupią minę, możemy pokazać coś, czego ten człowiek jeszcze nigdy nie widział, a związane jest z tematyką tego filmiku. Ma to po prostu spowodować, że ten człowiek pozostanie na stronie, aby oglądnąć nasz filmik. Następnie, aby tworzyć naszą markę, powinniśmy wrzucić jakąś animację, czy nawet nasze logo i umieszczać ją w każdym naszym filmiku. Osoba, która już kiedyś widziała nasz filmik będzie później mieć świadomość, że już nas kiedyś widziała. W tej animacji czy też w logo powinniśmy umieścić adres naszej strony internetowej lub jak kto woli nazwę firmy. Gdy już nakręcimy wszystkie powyżej wymienione etapy, czas jest na wartościową treść. Musimy dać klientowi coś, co będzie informować go o czymś ciekawym, najlepiej o tym co może zmienić szybko jego życie. Tu już wszystko zależy od tego w jakiej branży pracujesz. Ważne jest abyśmy w trakcie lub pod koniec filmiku, ale już po przekazaniu jakiejś wartości zachęcili oglądającego do jakiejś akcji, na przykład do wejścia na naszą stronę i do zapisania się na jakiś kurs (link do strony umieszczamy w pierwszej linijce opisu), możemy zachęcać do subskrypcji kanału, dodania kciuka do góry, dodania komentarza. To zależy tylko od tego o co najbardziej nam w tym filmiku chodzi.

Drugą ważną rzeczą w VSEO na youtube jest

One thought on “VSEO umieszczanie i pozycjonowanie filmików na youtube

  1. Sławek

    Będę zaglądał na stronę. Zwięzły i pomocny materiał dla laika takiego jak ja. Dziękuję.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *