Zdobywanie Linków Zewnętrznych

Choć ostatnimi czasy google bardzo dąży do tego, żeby to treść na stronie miała największe znaczenie, na przykład przez wprowadzenie systemu google Panda, to linki zewnętrzne mają nadal ogromny wpływ na pozycjonowanie naszej strony Internetowej. Poniżej umieszczę więc techniki, które bardzo pomagają w ich zdobywaniu.

Ogólnym założeniem google jest, aby użytkownicy w swoich wynikach wyszukiwania dostawali strony, które najbardziej odpowiadają temu zapytaniu i na których użytkownik znajdzie poszukiwaną przez niego treść – jest to przyczyną ogromnego sukcesu tej wyszukiwarki. W swoim algorytmie google umieściło więc linki zewnętrzne, które prowadzą do danej strony z innej witryny. Gdy na jakiejś stronie jest umieszczony link wskazujący na jakąś inną witrynę, jest to niejako głos na tę inną witrynę mówiący: „ta strona niesie ze sobą wartościowe informacje, także warto, aby użytkownicy widzieli ją wysoko w wynikach wyszukiwania”. I oczywiście takie było założenie google, aby tylko w ten naturalny sposób strony zdobywały linki zewnętrzne, czyli jeżeli jakiemuś użytkownikowi spodobała się treść jakiejś strony, umieszcza link do niej na swojej witrynie, by właśnie zagłosować na nią. Jednak podczas, gdy google rosło w siłę, osoby którym zależało na tym, aby być w wynikach wyszukiwania odpowiedniej frazy kluczowej utworzyły wiele sposobów, aby zdobywać te linki w zupełnie inny sposób. Jedne z nich są już przestarzałe i google praktycznie nie bierze takich linków pod uwagę, bądź też nawet kara użytkowników za ich stosowanie, inne są dopuszczalne i mile widziane przez google.

Podczas zdobywania linków pamiętać należy o tym, że „link linkowi nierówny”. Zasada ta oznacza, że duże znaczenie ma skąd link prowadzący do naszej strony pochodzi. Im wyższy Page Rank tej strony z której link wychodzi oraz im mniej linków z niego wychodzi, tym bardziej wartościowy będzie to link. Zdobywając linki należy pamiętać również o ich dywersyfikacji – czyli o tym, aby nasze linki miały swoje źródła we wszystkich wymienionych powyżej typach dobrych praktyk zdobywania linków równomiernie, a nie tylko w jednym czy dwóch typach. Do dobrych praktyk zdobywania linków należą:

1. Katalogi stron

Katalogi stron internetowych obecnie mają coraz niższą wartość. Jednak można tutaj zyskać sporo linków w dość łatwy sposób. Jest wiele programów pomagających w zdobywaniu linków, obecnie najlepszy na polskim rynku jest Publiker, wspomaga on dodawanie zarówno do katalogów jak i presell pages (opisanych w punkcie drugim). Program publiker jest jednak dość drogi – obecnie kosztuje ponad 450 złotych, ale naprawdę polecam Ci go, jeżeli masz tylko taką kwotę pieniędzy do wydania.

Można też oczywiście dodawać wpisy do katalogów ręcznie i nawet jest to lepsza metoda, tyle, że bardziej czasochłonna. Do wybierania katalogów radziłbym Ci wybierać katalogi z Page Rankiem co najmniej równym 2 – w przypadku gorszych katalogów istnieje ryzyko, że zamiast pozytywnie, zadziała to na twoją witrynę negatywnie. Wpisz więc w wyszukiwarce „spis katalogów stron page rank” i wyświetli Ci się sporo spisów, w których możesz na przykład uszeregować katalogi według Page Rank. Przy dodawaniu wpisu do katalogu zazwyczaj spotkasz się z tytułem, opisem, adresem Twojej strony, czasem adresem e-mail i okienkiem potwierdzenia. Wpisz więc w nich odpowiedni tekst. Ważne jest, aby tekst ten był unikatowy lub przynajmniej w miarę unikatowy. Jak tworzyć „w miarę unikatowe teksty w dziale” Tworzenie artykułów w mikserze synonimów. W niektórych katalogach będziesz się musiał zarejestrować, ale warto jest poświęcić czas, jeżeli katalog jest tego warty. Niektóre będą wymagały na przykład umieszczenia linka zwrotnego do katalogu na Twojej stronie – zwykle po miesiącu możesz go ze swojej strony usunąć.

Ciąg dalszy wpisu na następnej stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *